ترامپ رسانه‌ها را مسئول بزرگنمایی آمار کرونا دانست

کیوسک خبر: «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری آمریکا روز شنبه تلاش کرد رسانه‌های آمریکایی را مسئول بزرگنمایی آمار مبتلایان به کرونا در این کشور برشمرد.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: خُب، بسیاری از رسانه های «لیم‌استریم» (رسانه های ناموجه) در حال نگارش و پخش داستان هایی با حقایی هستند که ساختگی و عمدا اشتباه است.

ترامپ افزود: این رسانه ها این کار را با نقل قول از منابع ناشناسی که وجود خارجی ندارند، انجام می دهند.

وی در ادامه ادعا کرد: آنها، افرادی بسیار خطرناک و فاسدند که برای بُرد، دست به هر کاری می زنند. نام منابع تان را فاش کنید!

رئیس جمهوری آمریکا درحالی در توییت خود به رسانه های این کشور توپ و تشر زد که آمار رسمی از ابتلای بیش از ۱۰۴ هزار نفر به کرونا در ایالات متحده حکایت دارد.

تحلیل گران پیش بینی می کنند که با انجام آزمایش های بیشتری در آمریکا، موارد ابتلا به این بیماری در هفته های پیش رو افزایش می یابد.

ترامپ همچنین تاکید کرد که استناد خبرنگاران به منابع ساختگی، باب شده است تا روایت و گزارش های مربوط به شیوع کرونا در این کشور را تحریف کنند.

ترامپ ضمن درخواست از رسانه ها برای افشای نام منابع خود یادآور شد که با انجام این کار، رسانه ها بار دیگر مورد اعتماد قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا در روزهای اخیر چند کنفرانس خبری برگزار کرده و رسانه ها را بابت نحوه پوشش اخبار مربوط به کرونا مورد انتقاد قرار داده است.

ترامپ همچنین فرمانداران آمریکایی که به قول وی تلاش های دولت در زمینه مقابله با ویروس کرونا را مورد تمجید و تقدیر قرار نمی دهند، نکوهش کرده است.

بنابر داده های تارنمای خبری نشریه گاردین، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا ۲۷ ماه مارس (هشتم فروردین) به ۱۰۰ هزار و ۶۴۰ مورد و جان باختگان آن به یکهزار و ۵۴۱ نفر رسید.