ترامپ: اجازه نمی‌دهم کرونا به مشکل اقتصادی بلندمدت تبدیل شود

کیوسک خبر: رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی گفت که اجازه نمی‌دهد ویروس کرونا به یک مشکل اقتصادی بلندمدت تبدیل شود.

به گزارش سایت النشره، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در جریان کنفرانس مطبوعاتی تیم مقابله با ویروس کرونا در آمریکا اظهار کرد: گسترش ویروس کرونا دیر یا زود متوقف می‌شود.

وی اذعان کرد: شرکت‌های بزرگ و کوچک آمریکا به دلیل گسترش کرونا به شدت متضرر شده‌اند.

ترامپ در ادامه تصریح کرد: اکنون زمان مناسبی برای تسویه حساب‌های سیاسی نیست و ما درحال بررسی بودجه مقابله با کرونا با جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هستیم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تأکید کرد: ما نمی‌توانیم بگذاریم درمان کرونا بدتر از خود مشکل کرونا باشد و پس از ۱۵ روز گفت‌وگو درباره راه‌اندازی دوباره اقتصاد آمریکا تصمیم گیری خواهم کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد که کرونا به یک مشکل اقتصادی بلند مدت تبدیل شود.

ترامپ در ادامه تاکید کرد، دولتش برای ارسال تجهیزات پزشکی به ایالت‌های متضرر نظیر نیویورک و واشنگتن تلاش می‌کند.

دونالد ترامپ همچنین گفت، نیروهای گارد ملی برای کمک به نیویورک و مقابله با کرونا ویروس وارد عمل خواهند شد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، روز دوشنبه ۲۳ مارس (چهار فروردین) در توییتی اعلام کرد دارویی که اخیرا آن را برای مقابله با ویروس جدید کرونا توصیه کرده بود به‌دلیل «نتایج عالی اولیه» که در پی داشت، از فردا در نیویورک و سایر نقاط استفاده خواهد شد.

اشاره ترامپ در واقع به داروی هیدروکسی کلروکین است که به‌عنوان داروی ضد مالاریا شناخته می‌شود.

ترامپ در توییت خود با استناد به گزارشی از نیویورک پست تاثیر این دارو در مقابل بیماری کووید-۱۹ را ستود. در گزارش نیویورک پست، مردی از فلوریدا ادعا کرده است با دارویی که ترامپ توصیه کرده بود از مرگ حتمی در اثر ابتلا به ویروس کرونا نجات یافته است.

مایک پنس نیز گفت، بیش از ۲۵۰ هزار آمریکایی آزمایش کرونا داده‌اند که بیش از ۳۰ هزار نفر نتیجه تست‌شان مثبت بوده است.

پنس در کنفرانس خبری خود با ترامپ تاکید کرد: امکان انجام تست کرونا هر روز میسر است و در گزارش امروز آمده که ۲۵۴ هزار تن تست کرونا داده‌ و نتایج خود را دریافت کرده‌اند و کمی بیش از ۳۰ هزار تن نتیجه تست‌شان مثبت بوده است.