ظریف: آمریکا مانع مبارزه جهانی با کرونا است

کیوسک خبر: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در توئیتی، ضمن قدردانی از پویش جهانی برای لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، نوشت: آمریکا مانع مبارزه جهانی با کووید-۱۹ است.

ظریف در توئیترش نوشت: ” مردم ایران به کارزار روزافزون جهانی دولت‌ها و رهبران جامعه مدنی که خواهان برداشته شدن تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده هستند، ارج می‌نهند.

ایالات متحده گوش شنوایی ندارد و مانع مبارزه جهانی با کووید۱۹ است. تنها راه چاره: با مجازات جمعی (مردم ایران) توسط ایالات متحده، مقابله کنید. این الزامی اخلاقی و عملگرایانه است.”

ظریف در گفت‌وگو با روزنامه فولیا دی سان پائولو برزیل گفته بود: تروریسم درمانی ایالات متحده آمریکا مانع واکنش موثر در مقابل بیماری همه گیر جهانی است.

وی اظهار کرد: ما یک کشور ثروتمند هستیم اما به دلیل تحریم‌ها منابع لازم را برای خدمت به مردم آسیب دیده دراختیار نداریم. حتی اگر توانایی مالی تهیه آن را داشته باشیم، تحریم‌ها مانع خرید دارو و تجهیزات می‌شود. محدودیت‌های بانکی و مالی اعمال شده مشخص نمی‌کند که شما کالاهای بشردوستانه خریداری می‌کنید یا خیر. هنگامی که یک بانک تصور می‌کند که انجام تجارت با ایران خطرناک است، به سادگی در را می بندد.