مدیر سازمان جهانی بهداشت: آمریکا با تعلیق برخی از تحریم‌های ایران موافقت کرد

کیوسک خبر: مدیر سازمان جهانی بهداشت به شبکه لبنانی «المیادین» ضمن مخالفت با سیاسی کردن ویروس کرونا گفت، آمریکا با تعلیق برخی از تحریم‌های ایران موافقت کرد.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیر سازمان جهانی بهداشت به شبکه لبنانی «المیادین» گفت، با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره حمایت از ایران و تسهیل اقدامات بانکی در زمان اضطراری صحبت کرده است.

وی در پاسخ به سوال المیادین درباره کمک سازمان جهانی بهداشت برای کم کردن از تبعات «محاصره آمریکا علیه ایران» در سایه انتشار کرونا گفت: تماسی با وزیر خارجه آمریکا داشته‌ام و در این تماس بر ضرورت حمایت از ایران در مقابله با بیماری کرونا تمرکز داشتیم.

آدهانوم ادامه داد: آمریکا با تعلیق برخی تحریم‌ها علیه ایران بویژه تحریم‌های مربوط به تسهیل اقدامات بانکی در موارد فوق‌العاده موافقت کرده است.

مدیر سازمان جهانی بهداشت سپس از کشورهای دیگر جهان که با تجهیزات ویژه مبارزه با کرونا به ایران کمک کردند، قدردانی کرد.

وی افزود، تعدادی مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده و تعداد فوتی‌ها از هشت هزار نفر گذشته است که ۸۰ درصد مبتلایان مربوط به چین و اروپا هستند.

«مایک رایان» مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت هم به شبکه المیادین گفت، این سازمان با ایران دائما در تماس است.

وی افزود: همه باید از سیاسی کردن موضوع در بحرانی که جهان فعلا با آن درگیر است، خودداری کنند. ما برای آزادسازی نیازهای فوق‌العاده و لازم و تأمین تضمین‌ها به شرکت‌ها با هدف اینکه بدون ترس از عواقب کار کنند، به کار در سطح جزئیات در ایران ادامه می‌دهیم.