سندرز خواهان لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

کیوسک خبر: برنی سندرز نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، با توجه به شیوع ویروس کرونا خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد.

سندرز سناتور ایالت ورمانت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: ایران با فاجعه همه گیر شدن ویروس کرونا روبرو است و از این رو تحریم‌های ایالات متحده نباید در این فاجعه بشری نقش داشته باشد.

سندرز در ادامه پیام‌های توییتری نوشت: ما به عنوان یک کشور دلسوز باید تحریم‌هایی از جمله تحریم‌های مالی را که به توانایی ایران در مقابله با این بحران آسیب می‌رساند، برطرف کنیم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هفته گذشته در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بر توجه نکردن جامعه جهانی به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ایران و رفع تحریم‌ها تأکید کرد.

ظریف در پیامی توئیتی نوشت: در نامه‌ به دبیرکل سازمان ملل متحد، از این نهاد جهانی و دولت‌های عضو خواسته‌ام که به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه کشور من توجه نکنند.

وی می‌افزاید: در این نامه تأکید کرده‌ام که تحریم‌ها باید برداشته شوند؛ در حالی که کووید-۱۹ در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است.

در نامه ظریف به گوترش، خاطرنشان شده است: باید در نظر داشته باشیم که ویروس‌ها بین ما تمایزی قائل نمی‌شوند. ما انسان‌ها نیز نباید در مبارزه با ویروس‌ها تبعیض آمیز رفتار کنیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین از درخواست بانک مرکزی ایران از صندوق بین المللی پول برای کمک به مبارزه با کرونا از طریق بکارگیری «ابزار سریع مالی» خبر داد.