پمپئو چهارم ژوئیه را به چین و ایران وعده داد

کیوسک خبر: وزیر خارجه آمریکا که با اعمال تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران مرتکب جنایت‌آمیزترین نقض حقوق بشر شده‌اند، چین، ایران، ونزوئلا و کوبا را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

مایک پمپئو روز چهارشنبه به مناسبت ارائه گزارش سالانه حقوق بشر آمریکایی افزود: امسال هم حقوق بشر در هسته مرکزی اموری است که مورد مداقه قرار می دهیم. هیچ چیزی مهم تر از شرافت و کرامت انسانی نیست.

وی با بیان اینکه امیدوارم در چهارم ژوئیه امسال هم بتوانم گزارش دیگری در این زمینه ارائه دهم، ادامه داد: نقض حقوق بشر در چین، ایران، ونزوئلا و در کوبا اتفاق می افتد. حزب کمونیست چین با فناوری بالا، ناراضیان بالقوه را تحت نظارت قرار می دهد.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: این لکه‌ای بر تاریخ این قرن است که سعی می کنند روزنامه نگاران و شهروندان را تحت فشار قرار دهند.

پمپئو به یکی از جانباختگان اعتراضات آبان ماه هم اشاره کرد و گفت: نقض حقوق بشر در ایران هم رایج است. حدود چند ماه پیش در ۱۹ دسامبر درباره یکی از مخالفان ایران صحبت کردم.

وی با این ادعا که “حکومت ایران حقوق آنها را درباره اعتقادات مذهبی سلب کرده است”، مدعی شد: وقتی خواستند مراسم خاکسپاری انجام دهد، همه شرکت کنندگان دستگیر شدند اما ما در کنار آنها می ایستم و برای آزادی آنها تلاش می کنیم.