ورود شهروندان کشورهای مبتلا به کرونا به چین ممنوع می شود

کیوسک خبر: وزارت خارجه چین روز یکشنبه اعلام کرد که از این پس مسافرانی که از کشورهای آلوده به کرونا وارد این کشور می شوند، بشدت نظارت و کنترل خواهند شد و در صورت ضرورت از ورود آنها جلوگیری خواهد شد.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست از چین گزارش کرده است که این تدابیر شامل سنجش سلامتی فرد و اندازه گیری تب وی و پیشینه سفرهای وی و اینکه از چه کشوری به چین سفر کرده است، می شود.

کسانی که از مناطق و کشورهای آلوده به کرونا وارد چین می شوند، با سختگیری های بیشتری مواجه خواهند شد و اینکه مشخصا نباید ارتباطی با افراد آلوده به این ویروس داشته باشند.

افزون بر این وزارت خارجه چین اعلام کرده است که همین نظارت و تدابیر شامل حال مسافرانی که کشور را ترک می کنند، می شود.

در تحولی دیگر پکن می خواهد تمامی شهروندان چینی را از کشورهایی که بشدت درگیر ویروس کرونا شده اند، خارج کند.

دولت مرکزی چین نیز تاکید کرده است نظارت ها افزایش می یابد تا هم از شیوع ویروس در داخل و هم در جامعه بین المللی جلوگیری شود.

شمار مبتلایان به کرونا در ۲۰ روز گذشته بخصوص در مناطقی غیر از کانون شیوع بیماری رو به کاهش گذاشته است و این کشور نمی خواهد بخاطر سفرهای بین کشورها یک بار دیگر شاهد شیوع گسترده ویروس باشد.

این نشریه در گزارش خود خاطر نشان کرده است تمامی مسافران ورودی و خروجی چین از این پس هدف نظارت ها و تدابیر شدیدتری خواهند بود.

گزارش از قول وزارت خارجه چین حاکی است که این کشور بر حسب ضرورت حتی ممکن است شهروندان کشورهای دیگری را که درگیر جدی با ویروس کرونا هستند، به کشور راه ندهد و بازگرداند.

اداره کل گمرک چین امروز اعلام کرد که افسران مبادی ورودی و خروجی، برگه های سلامتی مسافرانی را که می خواهند وارد کشور شوند به دقت مورد بررسی قرار می دهند و باید اطمینان حاصل کنند که علایم بیماری ندارند و در ۱۴ روز گذشته در کشوری که کانون شیوع بیماری بوده است، اقامت نداشته اند.

روزنامه از قول لین وی یکی از مسوولان بخش بهداشت و قرنطینه اداره کل گمرک چین آورده است: ما سختگیری های بسیار علمی و شدیدی خواهیم کرد تا بر اساس مقررات به هر شکل از ورود مسافران آلوده به کرونا و شیوع دوباره ویروس در کشور جلوگیری کنیم.

او افزود که اجازه نخواهیم داد تا مبادی ورودی روزنه ای برای شیوع کرونا در کشور چین باشد.

برای نخستین بار روز یکشنبه اعلام شد که در سراسر چین بجز استان هوبی کانون نخستین شیوع کرونا، ۳ نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

در چین نزدیک به ۸۰ هزار نفر مبتلا به کرونا هستند و ۲ هزار و ۸۷۰ نفر هم براثر آن جان باخته اند.