تراز دریاچه ارومیه امسال ۶۰ سانتی‌متر افزایش یافت

کیوسک خبر: رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۳۳ سانتی‌متر است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۶۰ سانتی‌متر افزایش تراز دارد.

فرهاد سرخوش با اشاره با آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بعد از بارش‌های اخیر اظهار کرد: تراز دریاچه ارومیه یک هزار و ۲۷۱.۳۳ است که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۶۰ سانتی متر افزایش دارد.

وی افزود: وسعت پهنه آبی دریاچه ارومیه ۲ هزار و ۸۴۸ کیلومتر مربع است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۵۸۳ کیلومتر مربع افزایش وسعت دارد.

رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه حجم دریاچه ارومیه را ۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: حجم آبی دریاچه ارومیه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

سرخوش با اشاره به اجرای طرح کهورت تصریح کرد: طرح کهورت در مرحله مطالعاتی بوده و در شعاع نزدیک دریاچه ارومیه هر ۶ ماه یکبار افراد برای بررسی بیماری‌های ناشی از خشکی دریاچه ارومیه آزمایش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: طرح کهورت به بررسی بیماری‌های احتمالی ناشی از خشکی دریاچه ارومیه می‌پردازد و این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی و ‌شرقی اجرا می‌شود.