پلوسی: ممنوعیت سفر اتباع ۷ کشور مسلمان به آمریکا لغو می‌شود

کیوسک خبر: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه گفت: قانون گذاران این کشور، طرح ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان را لغو خواهند کرد.

به گزارش تارنمای هیل، پلوسی نماینده حزب دموکرات از ایالت کالیفرنیا گفت: با لغو ممنوعیت شهروندان هفت کشور به امریکا، اختیارات رئیس جمهوری برای اعمال محدودیت‌های جدید کاهش خواهد یافت مگر اینکه دولت شواهد خاصی برای توجیه آن ارائه دهد و با کنگره مشورت کند.

وی افزود :‌ کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده طرح ممنوعیت تبعیض‌ مذهبی در فرایند مهاجرت به این کشور را بررسی خواهد کرد که در صورت تصویب، اختیارات رئیس جمهوری در این زمینه محدود خواهد شد.

این در حالی است که رسانه‌های آمریکا هفته گذشته اعلام کردند که دولت دونالد ترامپ می‌خواهد هفت کشور دیگر شامل بلاروس، اریتره، قزاقستان، میانمار، نیجریه، سودان و تانزانیا را به فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا اضافه کند.

رویترز نوشت، اقدام آتی دولت آمریکا می‌تواند روابط ایالات متحده با کشورهای متاثر از این تصمیم را دچار چالش های جدید کند.

افزودن نام کشورها به تحریم مسافرت به آمریکا نشان می‌دهد ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تلاش می‌کند با عملی کردن وعده‌های انتخاباتی، حمایت رای‌دهندگان را جلب کند.

ممنوع کردن ورود مسلمان‌ها به آمریکا یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ در جریان رقابت‌های سال ۲۰۱۶ بود. او در نخستین روزهای حضورش در کاخ سفید، با امضای فرمانی که به «فرمان ممنوعیت ورود مسلمان‌ها» معروف شد، اتباع چند کشور را از ورود به آمریکا منع کرد.

دیوان عالی آمریکا در سال ۲۰۱۸، طرح ممنوعیت ورود اتباع پنج کشور مسلمان شامل ایران، لیبی، سوریه، سومالی و یمن را تصویب کرد.