وزیر آموزش و پرورش: سرانه فضای آموزشی ۱۰ استان کمتر از میانگین کشور است

کیوسک خبر: وزیر آموزش و پرورش گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در کشور پنج متر و ۳۰ سانتی متر مربع است اما در حال حاضر این میزان در ۱۰ استان کمتر از میانگین کشوری است.

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در آیین گشایش هشتادمین مدرسه خیرساز وکیلی در شهرستان نیشابور بدون نام بردن از این شهرستانها افزود: امسال میزان مشارکت تعهد شده خیرین مدرسه ساز حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است که سال آینده این‌ میزان افزایش می‌یاید.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با توسعه فعالیت‌های مدرسه سازی و جلب مشارکت خیرین این سرانه در کل کشور بهبود یابد و امسال دولت ۲۷ هزار میلیارد ریال برای کمک به طرح‌های خیرساز پیشنهاد کرده است.

زمان پرداخت هزینه بیمه به فرهنگیان به ۱۰ روز کاهش یافته است

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۵۰۰ مرکز خدماتی برای افزایش میزان خدمات بدون اینکه هزینه‌های بیمه برای فرهنگیان افزایش یابد اضافه شده و زمان پرداخت هزینه‌های بیمه فرهنگیان بین یک هفته تا ۱۰ روز کاهش یافته است.

حاجی میرزایی افزود: از این ماه طرح رتبه‌بندی فرهنگیان برای ۷۰۰ هزار نفر از معلمان به اجرا درخواهد آمد و اگر اشکالاتی هم در روند اجرای آن پیش بیاید طبیعی است و به مرور برطرف خواهد شد.