نمکی: خصوصی‌سازی بیمارستان‌های علوم پزشکی صحت ندارد

وزیر بهداشت در خصوص تأمین داروهای بیماران، گفت: برای تأمین داروهای بیماران خاص و دیگر بیماران مشکلی به نام کمبود دارو وجود ندارد و علیرغم فشار تحریم‌ها با تمهیدات اندیشیده شده تدارک داروی مورد نیاز مردم در طول سال ۹۸ دیده شده است.

 

به گزارش کیوسک خبر ، دکتر سعید نمکی در حاشیه آئین افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی در اهواز و جمع خبرنگاران، در خصوص اخبار مربوط به خصوصی‌سازی بیمارستان‌های تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی بیان کرد: چنین موضوعی صحت ندارد اما قطعاً برای کار، به بخش خصوصی میدان خواهیم داد.

 

وی افزود: در کلیه بخش‌ها جهت سرمایه‌گذاری مردم حمایت خواهیم کرد اما سعی می‌کنیم سرانه مورد نیاز برای حمایت از بیماران را به شکل دولتی و حتی در بخش خصوصی به گونه‌ای باشد که کوچک‌ترین فشاری به مردم در هزینه‌های کمرشکن سلامت وارد نشود.

 

وزیر بهداشت بیان کرد: خصوصی‌سازی در بخش آموزش فعلاً وجود ندارد اما در بخش آموزش در قسمت‌هایی از جمله رشته‌های پرستاری، کاردانی و دیگر رشته‌های مورد نیاز که دولت سرمایه‌گذاری نکرده است، در پرداخت سرانه‌ای که برای دانشجو در بخش دولتی می‌پردازیم آمادگی داریم تا مشارکت بخش خصوصی را به گونه‌ای به کار بگیریم که فشاری بر دانشجو وارد نشود.

 

وی در خصوص تأمین داروهای بیماران نیز گفت: برای تأمین داروهای بیماران خاص و دیگر بیماران مشکلی به نام کمبود دارو وجود ندارد و علیرغم فشار تحریم‌ها با تمهیدات اندیشیده شده، تدارک داروی مورد نیاز مردم در طول سال ۹۸ دیده شده است.

 

نمکی با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این مراکز می‌توانند گره‌گشای بسیار خوبی برای مردم این منطقه باشند و در صدد هستیم مراکز جدیدی در آینده افتتاح شوند.

 

وی افزود: دولت مصمم است به خوزستان به عنوان استانی با مردم شهیدپرور که در طول دفاع مقدس از خود رشادت نشان داده‌اند، به طور خاص حمایت کند تا بتوانیم در ادامه طرح تحول نظام سلامت در توسعه زیرساخت‌های خوزستان گام‌های بزرگی برداریم.

 

وزیر بهداشت گفت: قطعاً در روستاها نیز جهت توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت، پایگاه‌ها و مراکز سلامت کارهای بزرگی در حال ساماندهی است که یکی از این کارها فراهم کردن نقشه راه برای توسعه خوزستان است که در پایان سفر آن را مرور می‌کنیم تا به عنوان نقشه راه برای توسعه خوزستان مخصوصاً در توسعه بهداشت و درمان گام‌های بزرگی برداشته شود.