استقلال و پرسپولیس در گروه زندگی، قرعه مرگ برای سپاهان

استقلال و پرسپولیس در گروه زندگی، قرعه مرگ برای سپاهان

کیوسک خبر: قرعه‌کشی دور جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و نمایندگان ایران رقبای خود را شناختند.

هجدهمین دوره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا امروز از ساعت ۱۲ در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی قرعه‌کشی شد و تیم‌های حاضر در این مسابقات رقبای خود را شناختند.

قهرمان این دوره از مسابقات، نماینده آسیا در جام باشگاه‌های جهان سال ۲۰۲۰ خواهد بود. در ضمن قهرمانان ۲ منطقه شرق و غرب مجوز حضور در جام باشگاه‌های جهان سال ۲۰۲۱ را به دست می‌آورند و بازنده‌های آن ۲ فینال نیز به صورت پلی‌آف باید به رقابت بپردازند تا دیگر نماینده قاره کهن در جام باشگاه‌های جهان سال ۲۰۲۱ که به میزبانی چین برگزار می‌شود، باشند.

این آخرین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان است که با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود و از فصل بعد تعداد تیم‌ها به عدد ۴۰ می‌رسد. تیم قهرمان این دوره،‌در فصل بعد جزو حاضرین خواهد بود و به دریافت سهمیه از مسابقات داخلی نیاز ندارد.

استقلال و شهر خودرو به عنوان ۲ نماینده ایران که باید در پلی‌‎آف شرکت می‌کنند برای رسیدن به مرحله گروهی می‌بایست در ۲ دیدار به برتری برسند.

استقلال ابتدا باید در ورزشگاه آزادی به مصاف برنده بازی الفیصلی اردن و الکویت کویت برود و در صورت پیروزی یک هفته بعد به دیدار تیم الریان در دوحه خواهد رفت. شهر خودرو نیز ابتدا مقابل برنده جدال چنای هند و ریفای بحرین در مشهد پیکار می‌کند و در صورت پیروزی به دیدار السیلیه قطر خواهد رفت.

بازی های استقلال در تاریخ ۲ و ۸ بهمن ماه خواهد بود.

یاسر القحطانی ستاره سابق تیم ملی عربستان قرعه‌کشی را انجام داد. در ادامه ابراهیم غانم از قطر هم به او در این امر کمک کرد.

گروه‌بندی غرب آسیا

گروه A: الوحده امارات، الشرطه عراق، برنده پلی آف یک (استقلال تاجیکستان یا لوکوموتیو ازبکستان یا الاهلی عربستان)، برنده پلی آف چهار (استقلال در این بخش حضور دارد)

گروه B: الهلال عربستان، الشباب امارات، پاختاکور ازبکستان، برنده پلی آف سه (شهر خودرو در این بخش قرار دارد)

گروه C: الدحیل قطر، پرسپولیس، التعاون عربستان، الشارجه امارات

گروه D: سپاهان، السد قطر، النصر عربستان، برنده پلی آف (العین امارات یا الزورا عراق یا بنیادکار ازبکستان

گروه‌بندی شرق آسیا

گروه E: بیجینگ چین، چیانگرای یونایتد، پلی‌آف چهار، پلی‌آف یک

گروه F: اولسان کره‌جنوبی، شانگهای چین، پرث‌گلوری استرالیا، پلی‌آف سه

گروه G: تیم دوم ژاپن، سوون سامسونگ کره جنوبی، گوانگزو چین، جوهور دارالتعظیم مالزی

گروه H: اف‌سی سیدنی استرالیا، یوکوهاما مارینوس ژاپن، جونبوک موتورز کره‌جنوبی، پلی آف ۲