افزایش ٢٠ درصدی مستمری مددجویان درسال ۹۸

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ٢٠ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در سال ٩٨ خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر وحید قبادی دانا با بیان این مطلب افزود: به کمک همکاران بهزیستی گزارشی از عملکرد چهل ساله این سازمان در قالب یک کتاب منتشر شده و در نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی رونمایی شده است. بسیاری از برنامه‌های سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در بهزیستی است افزود: در سال ۵٧ اورژانس اجتماعی وجود نداشت اما در سال ٩۶، یک میلیون و ٩٠٠ هزار نفر از خدمات اورژانس استفاده کرده اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با فرزندخواندگی نیز اظهار کرد: پیش از انقلاب کودکان عمدتاً در یتیم خانه‌ها نگهداری می‌شدند. کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در کنار هم و با مشکلات خاص خودشان بودند. امروز تلاش شده است که این فرزندان عمدتاً در خانواده‌ها رشد و نمو داشته باشند. در ۶ ماهه نخست سال ٩٧ یک هزار ٧٠٠ نفر از این کودکان و شیرخواره‌ها برای فرزند خواندگی در اختیار خانواده‌ها قرار گرفتند.

وی افزود: فرزندانی که فرزندخوانده هم نمی شوند پیش اقوام و خویشانی که سرپرستان مناسبی هستند نگهداری خواهند شد و برای آنها مبالغی در نظر گرفته می شود که به شکل ماهانه در اختیارشان قرار می گیرد.
قبادی دانا با بیان اینکه امروز ۱۶ هزار نفر از این فرزندان در میان خانواده نگهداری می‌شوند افزود: حدود ۱۰ هزار نفر از این کودکان نیز در قالب شبه خانواده‌ها نگهداری می‌شوند. این کودکان سال‌های سال در کنار هم هستند و فضایی شبیه به یک خانواده برایشان ایجاد می‌شود.
قبادی دانا در ارتباط با زنان سرپرست خانواده نیز اظهار کرد: برای ۲۶۸ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار نیز مستمری ماهانه پرداخت می‌شود.

به گفته وی غربالگری شنوایی نیز قبل از انقلاب وجود نداشت اما امروز این اتفاق محقق شده است. بسیاری از کودکان با مشکلات شنوایی بزرگ می‌شدند و به همین دلیل از لحاظ کلامی نیز دچار مشکل می شدند لذا غربالگری انجام شده و در سال ٩٧ یک میلیون و ١٩١ هزار نفر غربالگری شنوایی شده‌اند. همچنین کاشت حلزون موضوعی است که پیش از انقلاب شاید به گوش کسی نخورده بود، اما امروز در جمهوری اسلامی یکی از پیشگامان کاشت حلزون در دنیا هستیم.